Besök på ett koncentrationsläger

Heeej!! Nu är jag tillbaka igen från en trevlig helg! Igår skulle jag bloggat men vi har ett sånt problem med vårat wifi så det finkade typ inte :( men iaf, så över helgen åkte vi till ett ställe som heter Erfurt där var vi första dagen. Sedan åkte vi till Weimar där vi bodde på ett hottel. Det var mysigt där. Sissta dagen på söndag så åkte vi till ett av koncentrationslägrerna som hette Buchenwald.
 
Det var riktigt intressant att få veta mer om det som hände. Jag visste ju typ bara att hittler som då var diktator i Tyskland hade gasat ihjäl många judar och dödat madsor av människor, men jag kunde aldrig kunna föreställa mig att jag fick veta nu!! Det var hämska saker, det var allt från att en kvinna som var med och ledde detta läger hade gjort bla. lamp skärmar av människohud där man lämnat bröstvårtorna så man skulle veta vart materialet kom ifrån. Hon gjorde även typ somtavlor med hud som hade tatyeringar och nån liten väska. Eller så använde man människorna för att testa och göra experiment på som ex. att sy fast armarna där benen skulle sitta och benen där armarna skulle sitta. Och madsa andra hemskheter.
 
Men det var riktigt intressant att få veta. Kanske kan lägga upp lite bilder senare från koncentrations lägret.
 
Nu har jag skola, har precis ätit lunch och jag holler på med domhär designerna men det funkar inte att ladda upp bilderna här för domär för stora så jag vet inte riktigt vur jag ska lösa det!? Jag har försöktatt hitta sidor man kan ladda upp fotton på men inget funkar.. :( Om nån vet ngt bra säg till! ♥ Hej så länge! :)






Skriv här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback